بدنسازی و تمرینات آمادگی جسمانی

مباحث جدید بدنسازی و تمرینات آمادگی جسمانی

تمرینات تقویت عضلات شکم

+ نوشته شده در  جمعه بیست و ششم خرداد 1391ساعت 21:54  توسط امین شفیع پور  | 

دوره مربیگری

به اطلاع دوستان و علاقه مندان به دوره های مربیگری می رسانم، آکادمی ملی المپیک برنامه مربیگری دوره های آموزشی و پزشکی ورزشی سال ۱۳۹۱را در سایت آکادمی قرار داده است.

جهت دیدن برنامه آموزشی کلیک کنید

برای دیدن برنامه پزشکی ورزشی کلیک کنید

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و پنجم خرداد 1391ساعت 23:45  توسط امین شفیع پور  | 

پاسخ به سوالات

با سلام.
یک توضیح در مورد مطلب زیر درباره تمرینات پلومتریک بدهید.
قبل از اجرای این نوع تمرینات از یکسری آزمونهای عملکردی جهت اطمینان از قدرت پایه کافی فرد باید استفاده شود.این آزمونها شامل:پایداری ایستا، حرکات پویا= ثانیه5× 60BW% × 5 و انعطاف پذیری.

از آنجایی که تمرینات پلایومتریک تمرینات بسیار آسیب زایی هستند لذا ورزشکاران باید قبل از انجام این تمرینات به حدقابل قبولی از آمادگی بدنی و قدرت پایه برسند. که این آمادگی با آزمون های خاصی مشخص می شود. که یکی از معروفترین این آزمون ها اینست که فرد حرکت اسکات را بتواند حداقل ۵/۱ برابر وزن خودش انجام دهد. البته لازم به ذکر است این آزمون ها قبل از انجام تمرینات پلایومتریک سنگین مثل پرشهای عمقی انجام میشوند وگرنه تمرینات پلایومتریک ساده رو ورزشکاران میتونند براحتی انجام دهند.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم بهمن 1390ساعت 14:27  توسط امین شفیع پور  | 

تمرینات سرعتی فوق العاده ویژه هندبال

+ نوشته شده در  پنجشنبه سیزدهم بهمن 1390ساعت 14:20  توسط امین شفیع پور  | 

تمرینات جدید پلایومتریک و قدرتی

+ نوشته شده در  پنجشنبه سیزدهم بهمن 1390ساعت 13:16  توسط امین شفیع پور  | 

تمرینات قدرتی در بسکتبال

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم دی 1390ساعت 0:14  توسط امین شفیع پور  | 

تمرینات ABC نردبانی

(نردبان چابکی) Ladder Agility  

 

این حرکات به عنوان روشی ساده و قابل حمل برای افزایش سرعت پاها.

نردبانی که از مجموعه ای از مربع های پلاستیکی تشکیل شده است که به وسیله ریسمانی به یکدیگر متصل بوده و قابلیت تا شدن و گسترده شدن روی زمین هستند.

 

هنگام انجام این تمرینات به نکات زیر توجه فرمایید:

  

1)   فقط تا حدی سریع حرکت کنید که بتوانید پاها و دستهای خود را کنترل کنید. اجرای آهسته تر و صحیح حرکت بهتر از اجرای سریع اما بی دقت است.

2)   حرکات دستهای خود را در رفتاری آرام با حرکات پاهای  خود هماهنگ (همراه) سازید. اندام فوقانی منقبض و کشیده معمولا منجر به حرکات کنترل نشده می شود.

3)   با گام های نرم و سبک قدم بردارید نه سنگین و با شدت.

 

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه پنجم دی 1390ساعت 0:6  توسط امین شفیع پور  | 

دوره تربیت مربی بدنساز بهمن ماه (ویژه بانوان)

 

دوره تربیت مربی بدنساز بهمن ماه (ویژه بانوان) 

 

 

 

 جهت آگاهی از شرایط دوره و ثبت نام کلیک کنید

 

+ نوشته شده در  جمعه دوم دی 1390ساعت 22:17  توسط امین شفیع پور  | 

تمرین استقامتی

 

استقامت برای هر فعالیت ۶۰ ثانیه ای یا بالاتر نقش مهم و اساسی در عملکرد نهایی دارد.

تعریف: استقامت به مدت زمانی اشاره دارد که فرد بتواند فعالیتی را با شدت معین اجرا کند.

فردی دارای استقامت است که زود خسته نشود یا هنگام خستگی بتواند به فعالیت خود ادامه دهد

طبقه بندی استقامت

با توجه به نیازهای تمرین ۲ نوع استقامت وجود دارد:

۱) استقامت عمومی: ظرفیت اجرای نوعی از فعالیت را در نظر گرفته اند که بیشتر گروه های عضلانی و سیستمها (CNS، عصبی-عضلانی و قلبی تنفسی) را برای مدت طولانی درگیر کند. بدون توجه به تخصصی بودن ورزش.

۲) استقامت اختصاصی (ویژه): که معمولا به استقامت بازی، سرعت یا مانند اینها اشاره دارد به ویژگی ها یا تعداد تکرارهای فعالیتهای حرکتی  هر ورزش بستگی دارد.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم آبان 1390ساعت 20:16  توسط امین شفیع پور  | 

پاسخ به سوالات

2- یک تمرین دیگر برای چهارسر وبصورت اکسنتریک برای کسانیکه استرین تاندون چهارسری دارند؟

۲) تمام حرکات اسکات- اکستنشن زانو- لانگ و پرس پا را می توان انجام داد و انقباض اکسنتریک از بهترین انقباض هاست حتی برای درمان. اما این نکته اهمیت خاصی دارد که بیمار در چه مرحله از مصدومیت قرار دارد. وزنه سبک باشد ( حرکت اکستنشن زانو ارجیحیت دارد)

در مورد پاسخ سوال 2.مگه انقباض اکسنتریک نسبت به انقباضات دیگر آسیب زا نیست, بنابر این چه طور میتواند برای بهبودی استرین تاندون مفید باشد؟

همانطور که اشاره کردم انقباض اکسنتریک از بهترین انقباض ها است حتی برای درمان. درواقع بیشترین ترمیم و بهبود و پیشرفت عضله و تاندون زمانی است که انقباض اکسنتریک انجام می شود.و شما می توانیند از این انقباض حتی بعد از عمل جراحی ACL- PCL و ... استفاده کنید.البته به جز مرحله حاد آسیب

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آبان 1390ساعت 8:44  توسط امین شفیع پور  | 

مطالب قدیمی‌تر